Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing egy összetett szakma, amihez nem csak átfogó üzleti, piac és termék ismeret szükséges de egyfajta kreativitás és a fogyasztók és szokásaik ismerete. Egy jó marketinges kicsit olyan mint egy jó barát aki tud rólad mindent és olyan terméket vagy szolgáltatást tud ajnálani, bemutatni ami releváns és olyan értéket képvisel az adott fogyasztó számára amivel azonosulni is tud. Mindemellett nem csak öncélú reklámról szól hanem céllal bír és értéket teremt nem csak a fogyasztó de a gazdaság, és a környezet számára is, és ezt tudatosan építi.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Hozzáadott értéket teremt és ezzel olyan fogyasztási szokásokat alkalmakat teremt meg amik akár korábban nem is léteztek, ezzel akár pozitív hatást igy gyakorolva a gazdaságra vagy akár a környezetre egy sokkal tudatosabb és fenntartható fogyasztói társadalmat építve. És ebben a fenntarthatóbb környezetben a vállalatok és ezen keresztül a gazdaság is hosszútávú fenntartható növekedésre számíthat.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Válasz: A köztudatban a marketingre gyakran egyfajta "félrevezetésként" vagy "megtévesztésként" tekintenek, pedig megítélésem szerint erről szó sincs. A marketing is egy olyan skill set-et takar, amit jó és rossz célokra egyaránt fel lehet használni. Véleményem szerint a "jó" marketing egy végtelenségig skálázható „win-win” helyzetet teremt a vállalkozás és a potenciális fogyasztók között - hiszen ha valaki rendelkezik egy jó termékkel vagy szolgáltatással, akkor neki kötelessége azt minél több emberhez eljuttatni és ezáltal jobbá, könnyebbé tenni az életüket.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Válasz: A gazdasági növekedést alapvetően a fogyasztás hajtja. A fogyasztás pedig nem más, mint a fogyasztók által tapasztalt problémák megoldása és/vagy a vágyak elérése. A marketingnek - gazdasági környezettől függetlenül - nagyon erős gazdaságélénkítő hatása van, hiszen ennek a sikerességén múlik az, hogy milyen hatékonysággal ér célba az üzenetünk. Ha pedig ehhez hozzávesszük azt is, hogy a marketing - főképp az online marketing - szinte a végtelenségig skálázható, akkor egyértelmű, hogy korántsem elhanyagolható a marketing hatása a gazdaságra.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing fogalmát a tankönyvek sokfélkeképpen definiálják, de véleményem szerint a különböző fogalmakat a terület térnyerése évről-évre felülírja. A marketing alapvetően biztosítja az ügyfél érdeklődését, kapcsolódását a szolgáltatásunk, termékünk iránt, egyben elköteleződést alakít ki márkánkkal. Azonban mára az üzleti folyamatok minden szakaszában megjelenik a termékfejlesztéstől a diszrtibúción keresztül akár az adaton alapuló visszacélzásig, így hozzáadott értéke egyre meghatározóbbá válik a vállalati értékteremtésben.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A gazdasági válságok mindig az ügyfél attitűd változását hozzák magukkal, a célcsoportok viselkedése kiszámíthatalanná, bizonytalanná válhat, a fogyasztás visszaesik. A marketing felhajtóerő lehet ezekben az időkben, hogy a kínálat és kereslet újra egymásra találjon, akár némileg módosult értékek és üzenetek mentén. A koronavírusjárvány alatt a marketing nemcsak a gazdasági visszaépülés egyik eszköze, hanem a felelős, etikus normák újraerősödésének egyik motorja is az üzleti világban.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Számomra a marketing azt jelenti, hogy etikusan, korrekt módon hogyan tudok egy terméket vagy egy szolgáltatást megismertetni azzal a célközönséggel, akinek érdekes lehet, és nem utolsósorban megoldást nyújt egy szükségletére.
Akkor gondolunk jól a marketingre, ha észrevesszük azt az átalakulást, ami éppen zajlik körülötte, - annak minden előnyével és hátrányával együtt. A jó marketing mögött mindig van egy történet. Szorosan összefonódik a kommunikációval, a cég üzenetével, arculatával, a vásárlók véleményével, a márka arcaival és az azt népszerűsítő influencerekkel. De marketing az is, amikor egy élelmiszer házhoz szállító cég futára tiszta öltözetben érkezik, kedvesen bánik az ügyféllel, mert Ő is az adott márka egyik arca. Egy szép, használható weboldal, igényes, a felületekhez igazított online hirdetés, ami nem túl sok és nem ígér többet, mint amennyit valóban tud teljesíteni - számomra az a jó digitális marketing. Szerintem akkor gondolunk jól a marketingre, ha egészében, egységként tekintünk rá.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
"Békeidőben" hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy a marketing mennyire fontos. Ráadásul a marketingre nagyon gyakran költségként tekintünk, miközben a megfelelő eszközök használatával sokkal inkább egy megtérülő befektetésként kellene felfogni azt. Természetesen nem lehet minden egyes aktivitás hatását számokban mérni, hiszen ha az emberek szeretik a márkánkat, azt nagyon nehezen lehet számszerűsíteni - még akkor is, ha sokszor like-okkal és követőszámokkal, facebook poszt reakciókkal vagy a weboldalunk oldalletöltési adataival erre kísérletet is teszünk. Amennyiben van marketing stratégiánk, amihez reális és mérhető célokat társítunk, majd azt lebontjuk taktikai lépésekre és ezt igazítjuk az aktuális piaci igényekhez, azzal nem csak a saját vállalkozásunkat vihetjük sikerre, hanem más cégek számára is példát mutathatunk. Ha mi jók vagyunk, a konkurensek kénytelenek felvenni a versenyt: ezáltal pedig nemcsak a minőség növelhető és a teljesítmény javítható , de a mikroszintű eredmények idővel a makrogazdaságra is hatást tudnak gyakorolni.
A marketing végső soron nem más mint egy pénztermelő rendszer. Ha a szaktudást tapasztalattal, a napi feladatokat komplex stratégiával építjük fel, akkor közel 100%-os a siker!
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?Marketing az alapja a vállalatok értékesítési modelljének, a cégek fejlődésének és végső soron a gazdaság élénkítésének. Ha hatékony és eredményes gazdaságról beszélünk, akkor a háttérében mindig a sikeres marketing áll.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing életforma, egy szemlélet, ami a génjeinkben van. Körülöttünk minden marketing: áthatja a mindennapokat, ott is jelen van, ahol nem is gondoljuk, ezzel a tevékenységeink során mindig tisztában kell lennünk. Hatással tudunk lenni a világra általa, és részesei lehetünk a jövő formálásának; mindez ugyanakkor nagy felelősséget is jelent. A megfelelő eszközök használata a megfelelő időben művészet, a sablonok itt nem működnek. Akkor gondolunk jól a marketingre, ha tudjuk, hogy szükségünk van rá, ott van a mindennapi döntéseinkben, áthatja a mikro- és makrokörnyezetünket egyaránt.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Minden vállalkozás napi tevékenységének része a marketing, csak gyakran nem nevesítik - ezért nem minden esetben használják ki az abban rejlő erőt, annak ellenére, hogy nélkülözhetetlen a céljaink elérésében. A marketing azon kevés tudományágak egyike, ami nem csak a gazdaságot, de a kultúrától a politikáig az élet minden területét áthatja és támogatni tudja.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing minden márka lelke: életet lehel egy termékbe vagy szolgáltatásba. A marketingre nem szabad úgy gondolni, mint valami szükséges rosszra, vagy éppen mint egy egyszeri részfeladat elvégzésére a márka életében. Lüktető erő, ami ott van a termék vagy szolgáltatás születésétől kezdve és végigkíséri annak egész életútját, úgy a márka, mint ahogyan a fogyasztók elégedettségének érdekében.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Már megszokhattuk, hogy a gazdasági válságok néhány évente váltják egymást. A marketing feladata, hogy a megváltozott gazdasági és társadalmi körülmények között minél gyorsabban újrapozicionálja az adott terméket vagy szolgáltatást a piacon, megerősítse a fogyasztók elköteleződését és új célcsoportokat találjon. A marketing feladata az is, hogy újragondolja a márka értékeit akképpen, hogy azok beleilleszkednek-e a megváltozott társadalmi körülményekbe. Hosszú távon az ilyen helyzetekből azok a gazdasági szereplők kerülnek ki győztesen, akik a termék- ill. szolgáltatásfejlesztésre és a marketingtevékenységre helyezik a hangsúlyt. Ahogy Puskás Öcsi elhíresült mondása tartja: “kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci”.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Fontosnak tartom kiemelni, hogy a marketing klasszikus funkcióin és eredményein túl az innováció és a vele járó fejlődés teheti igazán nélkülözhetetlenné az iparágat. Úgy gondolom, hogy akkor haladunk igazán jó irányba, ha ezeken a területeken folyamatosan modernizálunk, miközben optimalizáljuk az aktuális működésünket.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Meglátásom szerint a marketing ágazat egy megkerülhetetlenül fontos értékteremtő folyamatot hoz magával a gazdasági folyamatokban, rövid és hosszú távon egyaránt érzékelteti pozitív hatásait. Mindezt az elmúlt években számtalan gyakorlati példán túl több kutatás is meg tudta erősíteni.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing számomra azt jelenti, hogy ismernem kell kik is a vevőim: hol találom meg őket, a vásárlói életciklus mely fázisában vannak éppen, és hogy milyen problémáira tud a vállalat terméke vagy szolgáltatása választ adni. A digitális világban ehhez ma már elengedhetetlen az adatalapúság, valamint az adatok üzleti célú felhasználása a marketing területen is. A mai marketinges nemcsak jó pszichológus – aki ismeri a vevőit -, hanem jó matematikus is: otthon van a számok világában és azt az üzleti céljai elérése tudja fordítani - persze mindezt elemzők segítségével. Akkor gondolunk jól a marketingre, ha nem pusztán egy költséghelynek tekintjük, hanem a vállalat egy komoly, értéket teremtő és árbevételt hozó szervezeti egységének látjuk. A marketingnek tehát kiemelt stratégiai szerepe, súlya van!
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A gazdaság egyik legfontosabb mozgatórugójának gondolom. Ha nincs marketing, nincs piaci mozgás. A marketing robbantja be a gazdaság motorját!
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Számomra a marketing egy olyan integráló, és különböző tevékenységeket - piackutatást, innovációt, termékmenedzsmentet, megvalósítást, értékesítést, ügyfél-, partner-, márkakommunikációt, stb. - egy irányba terelő motor, amely eredményeképpen az adott márka “vezérként (Thought Leader)” működik egy bizonyos területen. Szerintem akkor jó a marketing, ha a márka mögött jól értelmezhető és egyértelmű küldetés húzódik meg, valamint ha a márka mögött lévő cég valós, helyileg is megkülönböztető értéket képviselő termékekkel és/vagy szolgáltatásokkal tudja a piacon alátámasztani küldetését.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A jó marketing támogatja az értékesítést. A fogyasztók ma már sokkal többet tudnak a termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt megkeresné őket az értékesítő, vagy éppen mielőtt bemennének a boltba. Mindez a jó marketingnek köszönhető, ami segíti, edukálja és informálja a fogyasztókat azért, hogy az értékesítés minél természetesebb módon történhessen meg.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Nem létezik olyan vállalkozás, amelynek a marketing valamelyik eleme ne segítene a növekedésben. Igaz ez akkor is, amikor azt mondjuk: egy adott márka annyira “jó”, hogy neki "nincs is szüksége a marketingre". Ebben az esetben természetesen maga a termék a különleges, amit jó árazással, hasznos - de nem minden esetben látványos - promócióval, és a megfelelő helyen kell értékesíteni.
Cégünk úttörő módon először egy társadalmi problémát definiált, majd annak megoldására gondolt ki egy fenntartható üzleti modellt. Ennek az üzleti modellnek nagyon fontos része a marketing. A Sharity Zrt. hazánk első olyan ügyvezérelt online hirdető cége, amely a hirdetések elhelyezésével egyben adományt is gyűjt jótékonysági ügyek, szervezetek számára. Az ennek érdekében kialakított stratégiánkat hívjuk primary impact marketingnek. Ugyanakkor van egy secondary impact marketing szempont is, amely azt célozza, hogy hosszú távon fogyasztói igénnyé emeljünk bizonyos társadalmi, környezeti, fenntarthatósági elvárásokat. Ehhez szükséges, hogy edukációban részesítsük a tömegeket, pontosan megismertessük velük a problémák gyökerét és az azok megoldását célzó módszereket. A reklám, a hirdetések nagy hatással vannak a fogyasztókra, így ezek oktató célú felhasználása elengedhetetlen. Akkor gondolunk jól a marketingre, ha az üzleti modellünk és a marketing stratégiánk ezt a célt is szolgálja.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Mi a Sharity Impact-ban abban hiszünk, hogy a marketing csak úgy tudja a gazdaságot hosszú távon "motorizálni", ha - az üzleti modellel, céllal összhangban - a társadalmi, környezeti, fenntarthatósági elvárásokat is beépíti a stratégiájába. Hisszük, hogy a vállalkozások szabályozási környezete - különösen napjaink társadalmi és környezeti kihívásai mentén - ebbe az irányba állítja a gazdaságot is. Mi az üzletpolitikánkban (így annak részeként, a marketing stratégiánkban is) abban hiszünk, hogy ha elsősorban nem a profitra koncentrálunk, hanem az igaz társadalmi és környezeti értékekre, akkor a profit is megjön.
Kérdés: Mi a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Számtalanszor szembesültem vele megbízói oldalon, marketingszervezetben dolgozva is, hogy a marketing és a reklám közé egyenlőségjelet tesznek. A marketing pedig sokkal többet jelent, mint reklám; a reklám pusztán a jéghegy látható csúcsa. A marketingkommunikáción túl a marketing ott van a kezdeti piac-, és fogyasztói kutatásoknál, a termékek és szolgáltatások fejlesztésénél, azok árazásánál, annak jelen kell lennie az értékesítési csatornák és módszerek összehangolásánál, az értékesítést követően nyújtott szolgáltatásokban és a vevői visszajelzések értő feldolgozásánál is. Áldozatos és kitartó munka kell ahhoz, hogy a marketingtevékenységek értékteremtő szerepét akár csak egy szűk munkahelyi közegben is helyén kezeljék. Ez egy igaz evangelista-feladat.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Munkám, illetve a Marketing Döntéshozók Klubjában folytatott tevékenységem során az évek alatt számos szakemberrel hozott össze a szerencse. Sokukkal ma már-már baráti a kapcsolatom. Azt látom, azt tapasztalom, hogy ezek a szakemberek mindig, egytől-egyig az üzletből indulnak ki; minden gondolatuk és valamennyi tevékenységük az üzlet fejlesztésére és az értékesítés-támogatására irányul. Lehet megköveznek engem, de látva működésüket, az az ember érzése, hogy ők elsősorban az adott iparágat jól ismerő üzletemberek, és „csak” ezután, az előbbi célt feltétel nélkül támogatva a marketingszakma vezető döntéshozói. A marketing az üzleti gondolkodás, az üzletmenet része; a marketing nem karácsonyfadísz, a marketing maga a fa.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Sergio Zyman, a Coca-Cola globális marketing vezetője mondta még a kilencvenes években, hogy a marketing lényege, hogy „hogyan tudunk több terméket, több embernek, még gyakrabban, több profittal és még hatékonyabban eladni”. Bár ma sokan talán kissé idejétmúltnak tartják ezt a meghatározást, vagy éppen „politikailag nem korrektnek”, és a marketingnek egy jóval puhább definíciót adnának, valójában egy nagyon fontos rendszert és iránymutatást jelent, ami motorizálni tudja a gazdaságot is.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Elég a számunkra legmegfelelőbbet kiválasztani a fent említett tényezők közül, és arra fókuszálva javíthatunk eredményeinken. Lehet, hogy szélesíteni kell a kínálatunkat, termékinnovációra van szükség. Lehet, hogy még több fogyasztót kell elérnünk, akár a nemzetközi piacokra lépve. Lehet, hogy azt kell megmutatnunk meglévő vásárlóinknak, miért érdemes gyakrabban használni a termékünket, szolgáltatásunkat, hogyan javít az életükön. Lehet, hogy még több értéket kell nyújtanunk, amiért magasabb árat kérhetünk. Vagy éppen lehet, hogy az előállítási és logisztikai költségeinket tovább tudjuk csökkenteni, modernebb eszközök, folyamatok használatával. Valójában tehát az elsőre egyszerűnek és talán bántónak ható mondat igen komplex gondolkodást indíthat el. Ez pedig nemcsak az adott cégnek, de a fogyasztóknak, a stakeholdereknek, és a teljes gazdaságnak is hasznos.
Kérdés: Mit jelent az Ön számára a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketinget sokféleképpen lehet definiálni, attól függően, hogy ki melyik elemével találkozik munkája során, vagy akár fogyasztóként. Én egy igen egyszerű megfogalmazással szoktam élni: józan paraszti ész és nagyfokú adaptációs képesség. Az képes ezt a területet jól művelni, aki nagyon nyitott a világra, sok információt begyűjt termékről, környezetről fogyasztóról, és ezeket stílszerűen, sikeresen használja fel problémája megoldásához. Másrészről tekinthetünk a marketingre mint egy szemléletmódra, és az ennek érvényre juttatását elősegítő eszközrendszerre. Egy eszközrendszer alkalmazását megtanulni, megtanítani “pusztán” idő és fáradtság kérdése. Ha azonban mechanikusan, és nem az említett szemléletmód alapján alkalmazzuk, akkor hatástalan, rosszabb esetben pedig még akár presztízsromboló is lehet.
Kérdés: Ön szerint a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A keresletet és a kínálatot segít összhangba hozni, és elégedett fogyasztót vagy felhasználót, valamint a számításait megtaláló termelőt, forgalmazót eredményez. Értéket teremt, segít annak fel- és megismerésében.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing egy feneketlen eszköztár, amelynek csak a kreativitásunk szabhat határt. Számomra az a legizgalmasabb, hogy eredményei mutatókkal, számokkal mérhetők akár rövid közvetlen, akár hosszabb közvetett hatásait vizsgálva. A célja, hogy a rendelkezésünkre álló marketing eszköztár segítségével megismertessük a közönséggel sportolóink igazi személyiségét és emberi oldalát, hozzásegítve így őket tehetségük, eredményeik monetizálásához. Hiszem azt, hogy a mi felelősségünk, hogy a társadalmunkra pozitívan hatva hasznosítsuk a marketing erejét - mindez természetesen a márkákra átültetve is igaz. A marketing képezi a hidat a márka és fogyasztók között,a hivatása pedig a márkaértékek közvetítése és kommunikálása.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A fogyasztói magatartás vizsgálatával és az abban rejlő lehetőségek kiaknázásával. A marketing trendsetting ereje pedig új lehetőségeket nyit a márkáknak a fogyasztás fellendítésére. Tehát azt mondanám, a marketing képes hatást gyakorolni a kínálati és keresleti oldal kedvező befolyásolására egyaránt.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing számomra egyenlő a folytonos változással. Nincs megállás, folyamatos megújulást vár el a piac. Hatalmas a zaj és a verseny, nincs pihenőidő. A mai felgyorsult világban elképesztő mértékű „pörgés” jellemzi a szakmát, amely folyamatos kihívások elé állítja a szereplőit – legyen szó gazdasági válságról vagy fellendülésről, pandémiáról vagy éppen egy világjárvány újabb hullámát megelőző vihar előtti csendről. A márka és a marketinges azonban nem lehet csendben, hallatnia kell egyedi hangját a legszélsőségesebb helyzetben is. Nincs két egyforma feladat vagy kihívás, minden projekt új motivációt és persze új lehetőségeket kínál.
Nem kérdés, hogy a marketing fókuszpontjában az ügyfél és annak valós piaci igényei kell, hogy álljanak. A jó marketinghez jó termék és hiteles szolgáltatás szükséges, melyet az ügyfél felé transzparensen kell közvetíteni, kommunikálni.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Azt gondolom az elmúlt évtizedekben komoly előrelépés történt a marketing szerepét és megítélését illetően. Míg a legutóbbi, 2009-es gazdasági válság során a marketingköltség volt az első, amit a legtöbb bajba jutott vállalat azonnal jelentősen csökkentett (nem beszélve az elbocsátott munkaerőről), addig a mögöttünk álló néhány évben történt krízisek során már közel sem ez volt a tendencia: sokkal tudatosabbak a szereplők és ma már nem kérdés, hogy aki nem látható a piacon, az nem tud életben maradni.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
30 éve élek és dolgozom a PR és a marketing határán lévő vámszabad zónában. Volt részem a PR által gerjesztett széljárások terelgetésében, folyómedrek kialakításában, világítótornyok építésében éppúgy, mint a világítótornyoktól a kikötőkig, onnan a piacterekig, vagy akár az egyes vevők kapujáig vezető csatornák kiépítésében és üzemeltetésében. Tapasztalataim szerint akkor gondolunk rá jól, ha a marketingben ezeknek a csatornáknak a hajózhatóságát, szabályozhatóságát és gyors folyását látjuk és ha az ezt szolgáló technológiákat folyamatosan fejlesztjük.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Hogy egy régi reklám parafrázisával éljek: a gazdaság olyan marketing nélkül, mint a buli csajok nélkül, vagy a kávé Completta nélkül. A hatékony marketing lényege nem az, hogy merre indulnak a megrakott kamionok a raktárbázisról, hanem az, hogy már azon döntések megalapozásához is hozzá tudjon járulni, hogy mi kerüljön egyáltalán gyártásba.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing sokkal több, mint egy reklámfilm vagy egy önálló szervezeti egység, vagy éppen költségsor egy vállalaton belül. A marketing egy komplex gondolkodásmód, egy szemlélet, egy rendszer, ami meghatározza egy vállalat vízióját, küldetését, értékeit, a külső és belső megjelenését, stílusát és kultúráját. Teszi mindezt egy nagyon összetett, és a vállalat teljes egészét érintő marketing eszköztár segítségével annak érdekében, hogy az érdekelt feleket hosszú távon fenntartható kölcsönös előnyökhöz juttassa. Szerintem a marketinges egyik legfőbb jellemzője - a mindenki által gondolt kreativitás mellett - a karizmatikusság, mivel vállalati szemléletet és kultúrát karizmatikus emberek képesek formálni.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing kétféleképpen motorizálja a gazdaságot. Egyrészt, a marketing a kölcsönös előnyök megteremtésén keresztül pénzügyi és nem pénzügyi mutatókban mérhető értéket teremt a gazdaságban. Konkrétan megérti (bizonyos esetekben gerjeszti) a piaci igényeket és lehetővé teszi, hogy a termékek és szolgáltatások iránti fogyasztói kereslet és a kínálat találkozhasson. Másrészt, ezen értékteremtő folyamat (értéklánc) mentén, a marketing-beruházásokon keresztül, közvetlenül és nagyban is hozzájárul a gazdaság motorizálásához.
Kérdés: Mi a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A Marketing - így nagy „M”-mel - az Élethez való viszonyunk, és a lehetőségeink segédeszköze. Észre sem vesszük, hogy mennyire behálózza mindennapjainkat a termékekről, szolgáltatásokról való gondolkodásunk, amely aztán cselekvésünk alapjául szolgál. Szeretünk tartozni valahová – ezt célozza a marketing eszközök széles tárháza is. Ez a szövevényes, mégis hihetetlenül egyszerű viszonylatrendszer határoz meg bennünket. Mindenkit - ha akarja, ha nem, ha szereti, ha nem. Az egyre transzparensebb világunkban felértékelődik a vélemények kifejezése, amivel inkább jobb szembenézni, mint a szőnyeg alá söpörni. Egyszerű a recept: ha hitelesek és önmagunk vagyunk, hiszünk abban, amit képviselünk, akkor jól fog működni a rendszer minden síkon - cégen belül és cégen kívül is.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Ha értjük a marketing lényegét, az áthatja a teljes vállalatot és a vállalkozást, stratégiát ad, célokat tudunk általa meghatározni. Tudjuk és érezzük, merre vigyük a termékeink/szolgáltatásaink fejlesztését, mivel tudjuk boldoggá tenni vevőinket, ezáltal pedig önmagunkat – alkalmazotti és személyes síkon egyaránt. Ha fejlesztés és fejlődés van a rendszerben, az visszahat a termelésben dolgozók életére is. Először persze nehézség és kínlódás, gyakran fut át a fejekben “#kitaláltamármeginteztki” gondolata, de a nap végén az esetek többségében mégis mindenki boldog. Ha nem sikerül valamiért – akár miattunk, akár külső okokból -, akkor abból tanulva, erősödve megyünk tovább az úton. Kicsit jobban elfáradunk, de annál jobban értékeljük a végeredményt. Ha értjük a marketing eszközrendszerét, kevesebb lesz a felesleges kör. Eredményesebb, zökkenőmentesebb, költséghatékonyabb, stresszmentesebb módon működünk - egyszóval boldogabb leszünk.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Szenvedélyem a marketing, amely izgalmas, kreatív, mérhető, alázatot és folyamatos tanulást igényel. A marketing a vállalkozás egyik legerősebb, legösszetettebb és legszükségesebb fegyvere akkor, ha hosszútávú piaci jelenlétre törekszik. Minden információra szükség van ahhoz, hogy jól és eredményesen használjuk. A marketing felméri, majd pedig segíti a Cég saját szervezeti, működési fejlődését. Elemzi a versenytársakat, a piac mikro-, makro környezetét, valamint az érintett iparágat.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing rákényszeríti a vállalkozást arra, hogy szembenézzen a saját gyengeségeivel, erősségeivel, meghatározza a szolgáltatás vagy termék egyediségét. A jó marketing azonosítja a fogyasztót, annak igényét - így segítve a helyes értékesítési csatorna megválasztását. Mindezek által óhatatlanul is meghatározza a termék vagy szolgáltatásfejlesztés helyes irányát is, ezen kívül pedig lenyűgözően széles a marketing eszköztár off- és on-line is ahhoz, hogy eredményt érjünk el. Már csak kreatívan kell bűvészkedni és a siker garantált!Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jó marketingre?
A jó marketing számomra a következő 3 stabil alapra épül: nyitottság, megismerés és elfogadás. Tudd, hogy mit szeretnél mondani, és ismerd azokat, akiknek szeretnéd mondani.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Konkrét igényekhez, feladatokhoz, célokhoz biztosít többrétegű eszközöket és megoldásokat, amiket rugalmasan, építőelemként halmozhatunk egymásra, vagy épp bonthatunk vissza az elvárásoknak megfelelően. Az új technológiák mentén ráadásul ügyesen formálható tovább, és olykor az adott vállalattal vagy iparággal együtt specializálódik.
Számomra a marketing két szót jelent: varázslat és siker. Varázslat, mert általa megvalósul, amit megálmodok.
Siker, hiszen, ha jól csinálod a siker előbb-utóbb jönni fog.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A gazdaságnak nagy szüksége van arra a varázslatra nap, mint nap, amire csak a marketing képes. Legyen szó bármilyen márkáról vagy termékről a jelenlegi gazdasági helyzetben még inkább szükség van a jó marketing stratégiára, hiszen talán soha nem volt fontosabb megtalálni azt a fogyasztót, akinek a mi termékünk kellően fontos, akire építhetünk, aki miatt lehet jövőnk, aki miatt a gazdaság tovább pöröghet az adott szektorban.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a minden - ilyen egyszerűen. Bármire gondolunk, bármit teszünk, annak van kapcsolata a marketinghez, ha nem is mindig tudatosan, csak éppen a tudattalan befolyásolás által. Köze van a marketinghez bármelyik terméknek körülöttünk, bármelyik igénybe vett vagy nyújtott szolgáltatásnak. Köze van hozzá a munkánknak, a mindennapjainknak, ahogyan viselkedünk egy közösségben, és éppen építjük vagy romboljuk az imázsunkat. Ha akár csak egy olyan dolgot kellene mondanom, aminek nincs köze a marketinghez, ami nem hozható kapcsolatba vele, ami mentes tőle az életben - nem tudnék; a marketing benne van minden apróságban, részletben és komplexitásban. Lehet jól és rosszul használni, de törekedni kell arra, hogy a legjobban csináljuk, mert akkor mindenen áthatóan tudja segíteni, támogatni céljaink elérését.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing mindenre és mindenkire hatással van, ezáltal minden és annak az ellenkezője is elérhető általa. Azok a marketing szakemberek, akik jól használják a marketing eszközeit, és átlátják a marketing folyamatokat, tűpontosan képesek célozni, hatékonyan felhasználni az erőforrásokat, és kiaknázni a lehetőségeket. A gazdaság működésének megannyi pontján képes katalizátorként jelen lenni. Sajnos, ahogyan minden éremnek két oldala van, úgy a marketing nem megfelelő használatával, akár mindennek ellenkezője is elérhető. Ezért fontos a megszerezhető marketing tudás elsajátítása, a gyakorlati marketing tapasztalat megszerzése, és ezeknek a legmagasabb szintű stratégiai folyamatokba történő, átgondolt beépítése.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing segít, hogy a jól ismert, bejárt utat úgy cserélhessük járatlanra, hogy közben tudjuk: a járatlan is biztonságos lesz, és jó helyre visz bennünket. A marketing irányt mutat az innovációnak és a gazdaságnak; teszi mindezt úgy, hogy az emberi vágyak és természet által rajzolt térképet követi.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Piacot kutatunk, pozícionálunk, stratégiákat alkotunk, azonban végeredményben nem csak ez számít, hanem azok az új gondolatok is, amelyeket a munkánk során útnak indítunk. Ezek a gondolatok megfelelő táptalajt adnak az innovációnak, amelyre a gazdasági fejlődés épül, így nem is meglepő, hogy a társadalom fejlődésében – történelmi nézőpontból - mindig is fontos szerepet kapott a marketing. A marketing motorizáló ereje a közös gondolkodáson nyugszik, ugyanakkor annak „mellékhatása„ maga a verseny – mindez együttesen erősíti az innovációt. A jól sikerült, sikeres innováció kulcsa pedig az, hogy az általa előidézett változás segítségével nemcsak a gazdaság helyzete, hanem a fogyasztó személyes élete is jobbá válik.
Kérdés: Mi a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing ökoszisztéma tagjai és a rendszer működésére hatást gyakorló stakeholderek, érdekgazdák gyakran máshogyan, sőt nem ritkán másban látják a marketing szerepét. Mindez meglátásom szerint a marketing egységesen elfogadott meghatározásának hiányára is visszavezethető. A marketinget gyakran annak csupán egy-egy részelemével azonosítják és gyakran úgy is kezelik, így viszont kevésbé tudja hatékonyan szolgálni, támogatni a céget, az értékesítést, illetve a gazdaság egészét. A marketing nézetem szerint nem más, mint az üzleti növekedést szolgáló szemlélet és gondolkodásmód, amely a vállalati kultúra megkerülhetetlen része.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing ágazat horizontális módon, értékláncalapú szereplőként kapcsolódik a gazdaságot alkotó hagyományos szektorok mindegyikéhez, és így – átszőve a gazdaságot – mindenhol értéket teremt, katalizál. A marketing márkákat épít fel, leállt ágazatokat hoz újra lendületbe, emellett fogyasztói tudatosságot épít és ösztönzi az innovációt. Mindeközben persze azt sem feledhetjük, hogy a modern marketing egyik fő célja, hogy elősegítse a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakulását, fejlődését.
Egy sikeres cégben minden munkatárs marketinges. A marketingvezető pedig a karmester.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a vállalat eredményességét és hosszú távú versenyképességét alapvetően befolyásoló és meghatározó stratégiai tevékenység. A (jó) marketing képes a fogyasztó, vásárló szerepébe helyezkedve tükröt tartani az üzleti tevékenységünknek: konstruktív kritika és maximalizmus jellemzi, mindenkor és mindenek felett törekszik a vásárló számára a piacon a legmagasabb értéket képviselő termék vagy szolgáltatás előállítására.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Mivel a marketing feladata, hogy a többi vállalati funkcióhoz képest vásárlót a lehető legjobban ismerje, ezért a marketingtől joggal várható el, hogy a változó fogyasztói magatartást és piaci trendeket is először felismerje. Ugyanígy az új helyzetekre, kihívásokra adandó új válaszok megfogalmazásában is kulcsfontosságú a marketing szerepe. Az elmúlt évben a COVID okozta gazdasági válsághelyzet kezelése is tökéletesen példázza mindezt: azok a vállalatok, amelyek elsőként ismerték fel az új fogyasztói igényeket és megváltozott szokásokat, és ezekhez alkalmazkodva vezettek be elsőként új termékköröket vagy alakítottak át korábbi szolgáltatásokat egy-egy piacon úgy, hogy közben az első ijedtség ellenére sem vágtak marketing költségvetést, azok jó eséllyel üzletileg és emberileg megerősödve zárták a 2020-as évet.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Számomra a marketing egyrészt tökéletes közös halmaz a pénzügyek és a művészetek között, másrészt szakmai szinten a legfontosabb gondolati köre a “kódolás-dekódolás”. A mi szektorunk képes közvetíteni a piaci szereplők két nagy csoportja, a vevők és az eladók között. A marketinges szakemberekre pedig az a feladat hárul, hogy kézzelfoghatóvá tegyék az érzéseket, és üzleti mutatókká fordítsák a gondolatokat.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Marketing az, amely segít egy vállalatnak megérteni, hogy a világ változásai hogyan érintik a fogyasztókat, miként változnak meg a szokásaik, igényeik. A marketing által a vállalatok képesek lehetnek megújulni, mindig aktuálisak lenni, hogy értéket tudjanak adni.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A fogyasztói igények megfelelő felismerése és kiszolgálása, illetve az új igények felkeltése a gazdaság motorja.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A jó marketinget a fogyasztó diktálja, a jó marketinges pedig a fogyasztót figyelve tanul és fejlődik. A marketing egyike azon szakmáknak, amelyben soha nem lehet megpihenni: naprakész ismereteket, proaktivitást és jókora bátorságot, vállalkozókedvet követel meg. Ha a piaci igényt felismerve beazonosítjuk a megfelelő közönséget, az üzenetet, majd az ehhez igazított terméket vagy szolgáltatást marketingeljük, a nap végén hátradőlhetünk: jól csináltuk! És igen, egy valamirevaló marketingesnek mindenképpen legyen Tik-Tok accountja.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing igényt generál: egy korábban akár fel sem ismert problémára kínál megoldást. Ez pedig előre lendíti a fogyasztási kedvet, ezáltal felpörgetve a gazdaságot. A mi esetünkben a helyhez nem kötött, online tévézés nagyban hozzájárul a fogyasztók, nézők kikapcsolódásához, feltöltődéséhez, azaz produktivitásához is.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing számomra egy olyan időtálló, betonból épült sugárút, amelyet ünnepnapi kivilágításba öltöztettek, és amely az innováció és a fogyasztó vélt/valós igénye között vezet. Marketing nélkül az áruházak fekete-fehér polcai szürke, üres dobozokkal, és szürke, "egyszerhasználatos", ötlettelen gondolatokkal lennének tele.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing egyfajta védőernyő a kereskedelem felett, amely nélkül a gazdaságban a (meg)érzések nem formálódnának mérhető volumenné, gazdasági teljesítménnyé.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A minap megkeresett az egyik szakterület, hogy szeretnék ha mi jól „megdizájnolnánk” és „reklámoznánk” az adott szolgáltatást. Erről szólna a marketing? Egy kis reklám és design? Vagy csak költségtényező, ahogy esetleg még sokan tekintenek rá? Szerintem a marketing ennél sokkal több: az a vállalt tud ma igazán sikeres lenni, aki ezt felismeri és megfelelően él ennek lehetőségével. A marketing egy szemléletmód, ami a vevőt helyezi a középpontba és eszközei révén eléri, hogy az általa képviselt termék vagy szolgáltatás legyen az első a preferencialistán.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing igényt alakít ki, befolyásol, választásra, döntésre sarkal, ennek okán tekinthető rá úgy mint a kereskedelem, így a gazdaság egyik fontos motorja.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a márkák válasza a társadalmi kihívásokra. Folyamatos párbeszéd a társadalomban meghúzódó vágyak, ambíciók és a márkák által adott válaszok között. A marketing a márkák számára naprakész megoldási lehetőségek egész tárházát biztosítja.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A jó marketing releváns, előrevisz és megoldást ad. Miután pedig folyamatos párbeszédben van a társadalommal, és az ott felmerülő vágyakra válaszokkal szolgál, valamint releváns termékek és szolgáltatások fejlesztéséhez segíti a márkákat, ezzel is motorizálja a gazdaságot.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Válasz: A marketing nagyon sokat jelent számomra, a marketing a szenvedélyem! A marketing összetett dolog, hiszen az egy olyan csodálatos mixe a társadalom- és közgazdasági tudományoknak, amely egyszerre képes a fogyasztóknak és az márkatulajdonosoknak is értéket teremteni.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Válasz: A marketing úgy fejti ki motorizáló hatását, hogy fenntartható és profitábilis növekedést képes biztosítani egyszerre.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing nem csak a termékekkel kapcsolatban lényeges, hanem ma már minden egyes pillanatunkban, életünk minden területén velünk van. Az ember folyamatosan versenyt fut az idővel, másokkal - ehhez jól kell pozícionálnunk magunkat, termékünket, szolgáltatásunkat. Ennek elérésére a klasszikus marketing elemeket megfelelő mértékben kell ötvöznünk a legújabb szakmai megoldásokkal. Úgy gondolom, hogy a marketing fogalmát akkor értjük jól, ha rájövünk: ez egy állandó folyamat, amit mindig a legmagasabb szinten kell űznünk. A kommunikációs szakmában sosincs megállás, az olyan, mint egy izgalmas autóverseny, a marketing pedig olyan, mint egy látványos előzés a versenypályán, mellyel elérhetjük a céljainkat.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing segítségével plusz keresletet lehet teremteni. A mai lehetőségekkel zsúfolt globális világban pedig azok tudnak érvényesülni, akik kifelé és befelé is jól kommunikálnak. A digitális környezetben egyre nagyobb a médiazaj, így mindenkinek meg kell találnia a saját útját, hogy eljusson a célcsoportjához. Ehhez szükség van partnerekre, akikkel együtt mi magunk lehetünk a gazdaság mozgatórugói.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing számomra egyet jelent az ügyfél-orientált gondolkodással.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing lényegében az igények tudatosításával és az arra való reagálással motorizálja a gazdaságot.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Szerintem a marketing akkor működik ideálisan, amikor a fogyasztó tudatosan és örömmel választ egy adott terméket, és ezt többször megismétli. Ezért is fontos, hogy a cég az üzeneteinek középpontjába a vevőit állítsa, akiknek - folyamatos elégedettségi monitorizálása mellett - maximálisan kielégíti az igényeit. Számomra az elégedett vásárló a legfontosabb, megfelelő visszacsatolások nélkül nem tudnék hatékonyan dolgozni. Hiába működik jól egy adott cég marketingje, ha nem szentel kiemelt figyelmet a „vásárlói élménynek”, az később visszaesést eredményez.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing szerepe kulcsfontosságú, a gazdasági eredményesség alapja, hiszen az értékesítéshez mára elengedhetetlenné vált. Egy marketinges folyamatosan kutat és tervez, információkat szolgáltat a piacról, befolyásolja a fogyasztói magatartást, ügyfélélményt ad, és mindezek együttesen segítik a cég gazdasági növekedését, ezáltal pedig az adott szektor hatékony működését.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a termékek és a szolgáltatások ablaka a világra. A híd, mely összeköti a márkát a fogyasztóval. A termék maga még csak az üres festővászon; a marketing az ecset és a festék hozzá.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A termelés mellett a marketing motorizálja legjobban a gazdaságot. Marketing nélkül nincs lehetőség az informált választásra, nélküle nincs fogyasztás ösztönzés.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Véleményem szerint a klasszikus marketing kora lejárt. A termékek, vagy szolgáltatások értékesítésének ösztönzésére, vagy kizárólag keresleti vágy generálására fókuszáló és alkalmazott taktikák nem működnek többé. Ma már kevés, ha a te terméked a legjobb, a legszebb, vagy akár ár/érték arányban a legelőnyösebb. Hiába juttatod el ezeket az üzeneteket, a célcsoport ritkán reagál erre, hiszen olyan bődületes a zaj a digitalizáció és a virtuális világunk hirdetései miatt (is), hogy ezek nem ütik már meg az ingerküszöböt. A legjobb amit tehetünk, hogy nem a termékeinkre koncentrálunk – épp ellenkezőleg: meghallgatjuk és megismerjük a célcsoportunkat. Az ügyfelek, vásárlók, a perszónák érzést vesznek és egyre tudatosabban akarnak valahová tartozni – legyen szó a reggeli müzliről, egy TV-ről, vagy akár egy b2b szolgáltatásról. Azonosulniuk kell a márkával és azzal, amit a márka képvisel, amilyen érzést kelt, vagy ébreszt bennük. A marketing képes arra, hogy elsődlegesen ezeket az érzéseket, ezt a képet formálja, ezáltal pedig rövid távon profitábilis aktivitásokká változtassa őket. Hogy egy sporthasonlattal éljek: ha egy vállalat focicsapat lenne, akkor a marketinget én biztosan az irányító középpályás pozícióban játszatnám. Ismeri az ellenfelét és a csapattársait, jól lát a pályán, helyzetbe hoz és gólpasszokat ad, mozgatja a csapatot – ő a csapat szíve és lelke. Szólógólokat is tud lőni, átcselezve magát a fél védelmén, azonban ha kell, visszafut védekezni. Ami pedig a legfontosabb: kiszolgálja a közönséget, és a meccs végén mindig kimegy „pacsizni” a nézőkkel – erre biztatva társait is.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A legjobb példa erre az a világ, amelyben most élünk. Egyre inkább erősödik a marketing szerepe az üzleti folyamatokban is. Régebben, ha baj volt, akkor az első, amit egy budget-ben megvágtak, a marketingköltés volt. Ma lassan ott tartunk, hogy az az utolsó. Azzal, hogy marketing eszközökkel fenntartjuk a keresletet a piacon, egyértelműen hatással vagyunk a gazdaságra marko és mikro szinten egyaránt.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing színes és változatos, széles eszköztárában biztosan találunk megoldást a felmerülő kihívásokra. A márkák életében fontos, hogy a termék kifogástalan legyen és kiváló kereskedelmi csapat végezze az értékesítést, azonban mégis úgy gondolom, hogy a nap és a folyamatok végén valójában a marketing az, ami eladja a terméket.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Marketingre minden gazdasági szereplőnek szüksége van, hiszen a marketing segít bemutatni a termékünket / szolgáltatásunkat, általa reflektorfénybe kerülhetnek kiemelt értékeink. Téved aki azt hiszi, hogy a marketing felesleges, mert szerintem erős gazdaság erős marketing nélkül nem tud megvalósulni. A marketing tehát a motorizált gazdaság injektora, korszerű és elengedhetetlen a sikerhez"
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Vállalati szempontból a marketing nem más, mint a növekedés egyik meghatározó tényezője. Más szempontból pedig egy olyan szakterület, ami folyamatos interakcióra törekszik a célcsoportjával. Odafigyelés, megértés, beleérző képesség és folyamatos fejlődés kell, hogy meghatározza marketing tevékenységünket. A marketing szinte mindig állapotváltozást ígér a célcsoportjának, ami óriási felelősség. Akkor gondolunk jól a marketingre, ha reklámígéreteinket ténylegesen teljesíteni is akarjuk, miközben betartjuk az írott és íratlan etikai szabályokat is. Különösen fontos ez a mai helyzetben: egy nagy márkának kötelessége, hogy vásárlóit minden területen megvédje, megóvja - nem kivétel ez alól a kommunikáció sem.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Mivel a marketing jelen van a termék, a márka teljes életciklusában, nyugodtan kimondhatjuk, hogy marketing nélkül elképzelhetetlen a fogyasztás ösztönzése, ami a gazdaság, a gazdasági fejlődés lelke. Mivel dinamikusan változó piacon élünk, dinamikusan változó vásárlói szokások mellett, ezért a marketing eszköztára, megoldásai is folyamatos innovációkon keresztül fejlődnek, ami motorizálja a gazdaságot is. Új megoldások, új szakterületek, akár teljesen új szektorok képesek megjelenni a fogyasztói igények kielégítése, a vásárlás ösztönzése céljából.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A fogyasztói igényekre szabott termékek és szolgáltatások szintén a fogyasztók preferenciáiknak megfelelő csatornákon jutnak célba. A marketing tehát egyrészt többirányú információáramlás kommunikációs és tranzakciós csatornákon keresztül, másrészt pedig törekvés arra, hogy az ügyfél és a szolgáltató kölcsönös előnyöket realizáljanak hosszú távon a kapcsolatukból. Mindez összetett gondolkodást igényel, egyszerre kell működtetni a kreatív és holisztikus jobb, és a praktikus, analitikus bal agyféltekét. Utóbbi a jelenben és a múltban él, előbbi pedig a jelenben és a jövőben – ahogyan a marketing is a múltbéli adatokat és a tapasztalatokat összegzi a jelen ismert lehetőségei alapján, és prognosztizál a jövőre. A prognózisnak súlya van, közvetlen pénzügyi hatása a vállalkozásokon keresztül az egész gazdaságra. Ugyanakkor hatással van mind a technológiai környezetünkre, mind a kultúránkra is, így nemcsak üzleti, hanem társadalmi felelősséggel is jár egyúttal.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing felelős a termékfejlesztésért, valamint már középtávon is a munkahelyek fenntartásáért. A változás természetes jelenség, a körforgás folyamatos - ezt éljük meg, és ennek mentén dolgozunk együtt a vállalkozás minden munkatársával és üzleti partnereivel. A marketing költségvetés nemcsak az adott cég üzleti versenyképességét és profit termelését hivatott támogatni, hanem a gazdasági szereplők együttműködését, közös értékteremtését is finanszírozza. Mértékét a piaci körülmények, valamint a vállalkozás üzleti politikája befolyásolja, így mára inkább olyan változó költséggé alakult, amely hatással van a gazdaság egészének teljesítményére is.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing vágykeltő, vágyfokozó elixír, egyfajta házasságközvetítő matéria a felek között. Ha jól sikerül a közvetítés, akkor a termék lesz a vágy tárgya, és szárba szökkenhet a szerelem. A marketing feladata az is, hogy a kapcsolat ne csak egyszeri légyott legyen, hanem lehetőleg hosszú, boldog, hűséges éveket hozzon. Cél az aranylakodalom. A marketing nekem a híd, ami összeköti a terméket a fogyasztóval. Persze a hídon át lehet kelni szekérrel, gyalogosan, mezítláb és elektromos autóval is - de én utóbbira szavazok. A marketing dolga, hogy felelősségteljes, tudatos és hiteles csomagolást adjon a terméknek - lehetőség szerint környezettudatos, személyre szabott csomagolást, mert “a nejlonzacskók ideje lejárt”.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing olyan, mint egy modern autó. Pöccre indul, gyorsít, ha kell, irányt vált, a sávban tart, figyeli a sebességkorlátozásokat és lelassít, ha kell. Ezen felül vigyáz a gyalogosra, óvja a benne ülőket. Látszik és feltűnik, néha kitűnik. Körülvesz, elkísér és fejlődik. Mindezt folyamatosan, megállíthatatlanul. A marketing alkalmazkodik, és ezzel persze a többieket is változásra készteti. Gondol a jövőnkre, és ezért néha minden eddigi tudást, tapasztalatot átalakít. A marketinges pedig fogja a kormányt, és nyomja a pedált.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing mindig is ugyanarról szólt: kik a vásárlóid és hol találod meg őket? A modern marketing ebbe a rendszerbe hozott új eszközöket, megoldásokat és kihívásokat. 20-30 évvel ezelőtt maga az internet jelentett egy óriási ugrást, majd jöttek a keresők, a közösségi oldalak eleinte organikus eléréssel, majd szofisztikált célzási lehetőségekkel és hirdetésekkel. Ma pedig olyan lokálisan is széleskörűen alkalmazott marketing megoldásokat, eszközöket és csatornákat látunk, mint az Insta influenszerek világa vagy épp a TikTok videók. Bármilyen eszközről is legyen szó, a nap végén mindig az a kérdés, hogy a célcsoportunkat el tudjuk-e érni. Ezért kétféle jó marketinges létezik. Egyrészt aki jól tud alkalmazkodni a csatornákhoz, és mindig megfelelően választja meg a csatorna-üzenet kombinációt. Ők meglévő termékhez vagy szolgáltatáshoz választanak csatornát. A másik réteg pedig az, aki először közönséget és célcsoportot épít, majd ehhez rendeli a megfelelő terméket. Míg 20-30 éve az utóbbi célcsoport alig létezett, mára akár tizenévesek között is sok ilyen "marketingest" találni, aki nem is tekint magára egyébként így, de valójában pont ezt csinálja. Csak ők előbb találják meg a célcsoportot, minthogy rájönnének, hogy ők a vásárlók.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Ha tudod, hogy kinek és mit szeretnél eladni, akkor a marketing egy jó eszközt kínál ennek elősegítésére. Ha nő az árucsere mértéke és nő a fogyasztás, akkor ez hat a gazdaságra is - ez a klasszikus közgazdaságtani válasz. Másrészt pedig a marketingnek van egy kreatív oldala is. Sok cég, ügynökség dolgozik azon, hogy az értékesítés mellett márkákat építsenek, érzéseket közvetítsenek és értéket teremtsenek - ne pusztán csak "eladjanak". Ez az alkotó folyamat szintén segíti a gazdaság épülését, építését. Azt azonban érdemes tudni, hogy marketinget nem a kreatív hajtja előre, hanem a stratégia, ugyanakkor az egyik nem élne meg a másik nélkül: a stratégia teremti meg azt az alapot, amit a kreatív fazonra szab és kiszínez. A marketing nem a gazdaság alapját és stratégiáját adja, hanem sokkal inkább színessé, teljessé teszi azt.
Kérdés: Mit jelent az Ön számára a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a siker garanciája - a marketing szemléletében és alkalmazásában is egyre összetettebb: eszközei használatában kölcsönös függőséggel, integráltan működő, „holisztikus” megközelítésű olyan szaktudomány és tudományra épülő szakma, amely képes – és csak így képes - sikerre vinni minden üzleti elképzelést és társadalmi ügyet. Aki a marketingtudás igényességét lebecsüli, és csak „technikákban gondolkodik”, nemcsak magát, de másokat is becsap, kudarcra ítél.
Kérdés: Ön szerint a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing „motorizációs képessége” éppen a holisztikus, társadalmon átívelő jellegéből fakad. A marketing képes az - üzleti-gazdasági, az állami-önkormányzati, a civil világ, és a fogyasztói közösségei képezte - érintetteket adott ügyek mentén, szervezetek, ágazatok, térségek dimenzióiban, a coopetition elvén működő stakeholder-menedzsment révén hatékony, innovációra épülő együttműködésbe szervezni, ezáltal pedig versenyképes megoldásokra hangolni azokat.
Amennyiben a marketing jól működik, képes az innovációra, termék és szolgáltatás esetében egyaránt, sőt a közvélemény befolyásolására is hatással tud lenni. A piac pontos ismeretével és a média bevonásával változtathat a trendeken, ezért óriási felelőssége van abban, hogy a fogyasztókat hogyan és milyen üzenettel szólítja meg.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?A marketinges felelőssége gazdasági és társadalmi vonatkozású. Nemcsak arra képes, hogy az adott szolgáltatásra vagy termékre felhívva a figyelmet elérje, hogy a vállalat nyereséges legyen, de képes társadalmilag hasznossá is tenni cége tevékenységét, összekapcsolva annak szolgáltatását egy nemes üggyel.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Vállalkozóként egy egészen új valóságot képzeltem el: az innovatív vállalkozó újdonságot alkot; én például azon dolgozom, hogy másképpen vezessék a vállalkozásaikat a hazai cégvezetők. Ez az előttem lévő vízió, úgy is fogalmazhatunk, hogy ezt ütöttem be a vállalkozásom GPS-ébe. Az üzemanyag azonban, amivel célba tudunk érni, maga a marketing. Csapatot, terméket és folyamatokat építünk - majd betöltjük azt az üzemanyagot, amely láthatóvá teszi mindazon értékeket, amelyeket létrehoztunk. A marketing teszi az értéket láthatóvá, általa jutunk el oda, ahová terveztük.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Az évente növekvő marketingköltések mögött egyre jobban teljesítő cégek és egyre tudatosabb vásárlók vannak. Minden elköltött reklámforint adóbevételt és munkahelyeket teremt. Marketingköltések révén érjük el a közösségi médiát és kereshetünk az interneten, emiatt ingyenes a kedvenc e-mail-szolgáltatónk, ez teszi a videómegosztókat és a hírportálokat akár ingyen is elérhetővé. A jó üzlet megoldást szállít meglévő problémákra. A marketing lehetőséget ad arra, hogy bemutassuk megoldásunkat annak, akinek az hasznos. Az így elköltött büdzsé egyszerre hoz közvetlen gazdasági hasznot a hirdetőnek, miközben mozgásban tartja a gazdaságot is, hiszen munkahelyeket teremt és a jó marketing minőségi tartalmakat hoz létre.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a gazdaság világítótornya. A jó marketing utat mutat, segít és összeköt, nem pedig tukmál és minden áron el akar adni.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A gazdaság egy olyan motor, ami az üzemanyag nélkül nem megy. A gazdaság üzemanyaga pedig maga a marketing.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a mód, ahogyan beszélünk magunkról. Benne van, hogy mit gondolunk a cégünkről, a világról, meglátszik belőle, hogy milyen arányban izzik bennünk az önbizalom és az alázat. Ahogyan látjuk a piacunkat, úgy beszélünk hozzá - ezért a marketing mindaz, amit el szeretnénk mondani. Számomra tehát nem kizárólag az, hogyan mondjuk el és egyáltalán nem az, hogy milyen módon. Nem a csatorna és a formátum a lényeg, hanem az, hogy van-e üzenetem. A mondanivaló pedig akkor figyelemre méltó, ha tartalmas. Az unalmas és céltalan cég marketingje szörnyű. Másképp fogalmazva: a marketing adja a fűszert, és teszi a vállalkozást mindenki számára vonzóvá.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A világot meggyógyító gyógyszerről sem tudna senki, ha nem beszélnénk róla. A marketing teszi láthatóvá az értéket, amelyet a cégek teremtenek. Az ideális marketingtevékenység elérhetetlen álom: amikor csak az látja, akinek szól, és aki végül örömmel vásárlóvá is válik. Ezt az ideát nem tudjuk elérni, de feladatunk küzdeni érte. Egy egészséges gazdaságban mindenki könnyedén megtalálja a számára leghasznosabb termékeket és szolgáltatásokat. A marketing növeli a cégek elérését a célcsoportjukban, segíti az embereket az ideális döntésben, így végül több és jobb tranzakciókat hoz létre. Hazafias kötelességünk, hogy minél jobban marketingezzünk, mert minden hatékonyan elköltött marketingforint bevételi, ezáltal pedig adófizetési oldalon újabb forintokat fial.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing összekötő kapocs a piac, a fogyasztó és a cég között. Egy olyan nélkülözhetetlen eszköz, mint amilyen a hegymászók számára a karabiner: a marketinggel új csúcsokra érhetünk fel.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing üzemanyag. Célirányosan motorizálja a gazdaságot, és olyan üzleti értékek megteremtésére ösztönöz, amelyek valós fogyasztói igényekre adnak választ.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing célja szerintem lényegében az, hogy a sportoló gyerekek szülőjét a szuperhatékony mosóporral, szomszédjukat pedig a törésálló ablakkal célozzuk.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing a kezdetben csak személyes networkre épülő üzleteket skálázhatóvá tudja tenni. Így ami tényleg jó termék vagy szolgáltatás, az a marketing segítségével sokkal több embernek vagy cégnek fog segíteni.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing számomra az a folyamat, amelynek az eredménye az, hogy vásárlóim vannak. Egyre fogy azoknak az iparágnak a száma, ahol marketing nélkül működik az eladás. És őszintén: sokkal jobb érzés, ha az ember nem “tukmálja” a termékét, hanem egyszerűen szeretnének Tőle vásárolni. A marketing ezt az élményt kínálja.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A hatékony vevőszerzés következtében tud egy vállalkozás nagyobb stabilitást és növekedést elérni, ez pedig makroszinten végső soron az egész gazdaságnak lendületet ad, motorizálja azt.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing feladata a hosszú távú versenyképesség biztosítása. Legfőbb pillére a fogyasztói igények és trendek maximális megértése és előrejelzése. Ezzel összhangban a fogyasztói igényekre rezonáló portfolió kialakítása olyan minőségi paraméterek mentén, mely jobbá teszi a fogyasztó életét. Mindezt összhangban a márka érték üzenetével.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Napjainkban a marketing kettős szerepe – hosszú és rövid táv együttes fókusza - még jobban felerősödött mint korábban. Gyorsan változó körülmények között kell figyelni a megváltozott fogyasztói igényekre, kialakult új fogyasztói szokásokra. Ennek megfelelően alakítani a hosszú távú portfoliót, márka építést és kommunikációt. Emellett folyamatosan rekord rövid idő alatt szükséges reagálni a változásokra, dönteni arról, hogy a korábban jóváhagyott tervekből mi valósulhat meg, mit és hogyan kell módosítani. Megoldást kell találni arra, hogy hogyan lehet a megváltozott helyzetben relevánsan alakítani a kapcsolatot a fogyasztókkal portfolióra és a kommunikációra építve.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A jó marketing középpontjában mindig az ’ember’ és azok a ’márkaígéretek’ állnak, amelyek meghatározzák vállalatunk létezését. Kérdezzétek meg magatokat rendszeresen, hogy ’Szeretnek-e az ügyfeleim?’, és ha a válasz igen, akkor elmondhatjátok, hogy élen jártok a versenyben. Ahhoz, hogy erős és szerethető márkát építsünk stratégiára, időre és elkötelezettségre van szükségünk. Az emocionálisan kötődő ügyfelek jóval értékesebbek, és nem csak többször vásárolnak, gyakrabban látogatnak meg minket, hanem hajlandóak akár többet is fizetni egy-egy termékünkért vagy szolgáltatásunkért. Végső soron tehát a jó marketing eredménye, hogy bevételt hoz és elősegíti a növekedést. Éppen ezért mindig tartsuk szem előtt, hogy milliókat költhetünk marketingre és új ügyfelek szerzésére, azonban ha nem jól bánunk a régóta nálunk vásárlókkal, hamar rossz hírünk lehet. Megfordítva: ha az ügyfélélmény - vagy más szóval az ügyfeleink elégedettsége - erős, előbb-utóbb marketingre is kevesebbet költhetünk majd, a ’word of mouth’ hatás miatt.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Ha valóban az emberek igényeit és vágyait tartjuk fókuszban és arra törekszünk, hogy a jól ismert 4P/6P mentén elégedettek legyenek a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, az értelemszerűen felkelti vagy fenntartja az érdeklődést a márkánk iránt. Ez a mai marketing fontos célja, és végső soron nem csupán az életszínvonalat növeli, hanem fokozza a ’vérkeringést’ a gazdaságban is. Ha sikeresek vagyunk a marketing terén, az növeli majd a keresletet a termékünk iránt, ami arra készteti a vállalatokat, hogy többet termeljenek, nagyobb termék- vagy szolgáltatáspalettával álljanak elő. Mindez pedig nagyobb bevételt eredményez mind a vállalat, mind pedig a gazdaság számára is.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing olyan, mint egy a fogyasztókat, az ügyfeleket, a termékeket és a szolgáltatásokat összekötő híd, amelynek célja egyszerűen csak a kapcsolatteremtés. Kapcsolatteremtésre pedig azért van szükség, hogy a gyártók, szolgáltatók megértsék az emberek szükségleteit és arra válaszolni tudjanak, másfelől pedig azért, hogy a vásárlók hiteles információt kapjanak a vásárlási döntéseikhez, persze nem feltétlen racionális keretek mentén. A marketing ugyanakkor híd a vállalati egységek között is, hiszen a marketingen futnak össze a szálak: a termelés, a termékfejlesztés, a kereskedelem, pénzügy és árazás - mindennek koherens egészet kell alkotnia a fogyasztók igényeinek eredményes kiszolgálásához, illetve a vállalat hatékony működéséhez. Nem mindig szeretjük ezt az aspektusát, de aki a marketinget választja hivatásnak, az bizony hidat épít a munkája és a magánélete között is, hiszen aligha lesz lehetősége elmenni a mindennapjainkat körülvevő portékák és ígéreteik mellett anélkül, hogy azokat ne szakmai szemmel kezdené “méregetni”.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Híd nélkül sokkal nehezebb a közlekedés, sok a felesleges út, elvesztegetett energia! Amellett, hogy a marketing értékteremtő szerepe nyilvánvaló, a fogyasztói igényekre adott kurrens válaszok és a magas szintű szervezeti együttműködés a marketing mix elemek mentén szintén nagyban befolyásolják a gazdaság egészének működését, illetve hatékonyságát.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing most korszakváltó szerepben van; hatalmas a felelőssége a gazdaság újjáélesztésében és abban, hogy beléptesse a vállalatokat a digitális korba. A digitális marketing térnyerése és a Digitális Transzformáció (DT) beindítása alapvető fontosságú a hazai közép- és nagyvállalati, valamint a KKV szektor minden szereplője számára.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
Számunkra a marketing egy olyan fordítóprogram, ami biztosítja a pontos megértést a technológia bonyolult és gyorsan változó üzenetei, és az ügyfelek valódi igényei között.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A marketing, mint fordítóprogram esetünkben abban segít a vállalatokat, hogy kiválasszák a legmegfelelőbb technológiai megoldást, mellyel nő a versenyképességük és jövőbiztossá válnak, mindez pedig összességében kihatással van a cég, szervezetek, és azokon keresztül pedig a teljes gazdaság teljesítményére.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing számomra a figyelemfelkeltés művészete. A külső megítélés alapján vannak 'jó' vagy 'rossz' marketing kampányok, de a lényeg a nap végén, hogy a márka fel tudta-e kelteni a fogyasztó figyelmét, ezzel eljuttatva az üzenetét vagy sem. Természetesen ideálisabb esetben egy 'jó' kampány értékteremtéssel jár a célok elérése mellett, illetve képes a fogyasztót szórakoztatni, sőt adott esetben edukálni is. Számomra a legfontosabb a fogyasztói élmény, amelynek során egy kicsit a márka részesei lehetünk valamilyen formában.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
Ideális esetben a marketing és a sales stratégia szorosan kapcsolódnak egymáshoz, és támogatják egymás céljait. Amennyiben ez megvalósul egy adott márka esetén, akkor a marketing stratégia minden esetben támogatja az adott brand értékesítését, ami fogyasztást eredményez, a fogyasztás pedig a gazdaság egyik hajtóereje.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing akkor a leghatékonyabb, ha olyan ajánlatot teszünk a vásárló számára, amely visszautasíthatatlan. Ha pedig elérjük azt, hogy a termék szájról szájra terjedjen, a marketing tevékenységünk igazán jól működik. Ehhez tágabb kontextusban érdemes gondolkodni: a mai világban már elengedhetetlen, hogy a szoftverfejlesztőket is bevonjuk a terjeszkedési stratégia kialakításába.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A gazdaságot az innovatív termékek viszik előre, azonban hiába van egy tökéletes termékünk, ha azt nem megfelelően kommunikáljuk a célközönségünk számára - ezt az értéket nyújtja a marketing a gazdaság számára.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A marketing a fordító kulcs, avagy a tolmács márka és vásárló között: fordít, értelmez és jelentéstartalommal ruház fel. Segítségével ismerhetjük meg a fogyasztók gondolkodását, érzéseit, nyelvezetét, és ők is a marketing eszközeinek közvetítésével fedezhetik fel márkánk üzenetét. Iparáganként, szegmentumonként, és időszakonként is újabb nyelvjárásokkal találkozhatunk, melyeket különbözőségeikkel és finomságaikkal, újra és újra meg „kell” értenünk ahhoz, hogy személyre szabott üzenetünk célba érkezhessen, és eredményesen motiválhassa közönségünket.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A vásárlói szokások figyelemmel kísérésével, új igények, trendek felismerésével a marketing a piaci lehetőségekből üzleti növekedést generálhat, miközben új eszközök, csatornák megteremtését és újszerű felhasználását ösztönzi. Az elégedett és a márkához hű(bb) fogyasztó pedig vásárlásaival és véleményével hozzájárul a stratégiák finomhangolásához, illetve eredményes megvalósításához, végső soron pedig a gazdaság fejlődéséhez.
Ma már a marketing a mindennapi élet szerves része, észrevétlenül is jelen van körülöttünk és nélküle egy vállalat sem működhet. A marketingben a legszebb, hogy nagyon összetett terület, az analitikus gondolkodásmódtól a kreativitáson és kutatás-fejlesztésen át a végső termék vagy szolgáltatás megszületéséig. Hihetetlen, hogy a digitalizáció hogyan hatott ránk, mennyire átalakította életünket és, hogy ezáltal a marketingnek milyen széles és speciális eszköztára nyílt meg. Egy marketing szakember igen széles körű tudás birtokában van, multifunkcionális emberként tervez, dolgoz ki stratégiát és old meg feladatokat.
A marketing komplexitása révén szerves, hasznos és hatékony része a gazdaságnak, mivel elengedhetetlen a szerepe a kutatás-fejlesztésben és az innovációban. Marketing nélkül ma már nem lehet és nem is érdemes élni.
Ma már a marketing a mindennapi élet szerves része, észrevétlenül is jelen van körülöttünk és nélküle egy vállalat sem működhet. A marketingben a legszebb, hogy nagyon összetett terület, az analitikus gondolkodásmódtól a kreativitáson és kutatás-fejlesztésen át a végső termék vagy szolgáltatás megszületéséig. Hihetetlen, hogy a digitalizáció hogyan hatott ránk, mennyire átalakította életünket és, hogy ezáltal a marketingnek milyen széles és speciális eszköztára nyílt meg. Egy marketing szakember igen széles körű tudás birtokában van, multifunkcionális emberként tervez, dolgoz ki stratégiát és old meg feladatokat.
A marketing komplexitása révén szerves, hasznos és hatékony része a gazdaságnak, mivel elengedhetetlen a szerepe a kutatás-fejlesztésben és az innovációban. Marketing nélkül ma már nem lehet és nem is érdemes élni.
Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?
A jó marketing olyan, mint a jó bor, aminek „nem kell cégér”. Ahogy a hordóban évek hosszú sora alatt kiválóvá érlelődik a minőségi szüret terméke – egy brand ismertté válása is években mérendő. Véleményem szerint a gyakorlatban kiemelkedően fontossá válnak azok az emberek, akik megfelelően tudnak képviselni egy céget, ráéreznek a márkára a legapróbb részletektől kezdve a cégszerű döntéshozatalig. A marketing nem szűkíthető le csupán egy feladatkörre, hanem átszűrődik a cég minden tevékenységén. Mivel magunk egy családi vállalkozásból fejlődtünk ki, így ezt az elvet minden ügyféllel kapcsolatba lépő kollégám magáénak érzi, ennek következtében márkánk a jó szó hírével terjedt, és a mai napig egyaránt büszkék vagyunk a hosszú távon elkötelezett munkatársainkra, mint ahogyan ügyfélkörünkre, kik a bizalmukat nekünk ítélték.
Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?
A pandémia idején, amikor hirtelen a négy fal közé szűkültek a személyes találkozások lehetőségei prioritássá vált számunkra, hogy ügyfeleink továbbra is érezzék az általunk képviselt biztonságot. Mindeközben úgy tapasztaltuk, hogy egyre inkább felértékelődött a digitális marketing szerepe is. Úgy látom, hogy a jól monitorozott marketing tevékenység hidat képez az ügyfél és a márka között – összeköti őket azokkal a cég által képviselt értékekkel, melyekre az ügyfél igényt tart. A hatékonyan működő marketing kommunikáció mély nyomot hagy – és nem is inkább a frappáns marketing szövegeken, mint inkább az élmények megfelelő közvetítésén múlik, hogy az ügyfél milyen szorosan fog kötődni egy céghez. Tapasztalataim szerint a marketing és a gazdaság lendületéhez továbbra is nagymértékben hozzájárul a régóta bevált print, erősíti és támogatja azt.