Cookie / Süti tájékoztató
Tájékoztatjuk, hogy a marketingindikator.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Rendben

Evangélisták

Balogh Barbara
Balogh Barbara
Marketing and Trade Marketing Director
@The HEINEKEN Company

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing egy összetett szakma, amihez nem csak átfogó üzleti, piac és termék ismeret szükséges de egyfajta kreativitás és a fogyasztók és szokásaik ismerete. Egy jó marketinges kicsit olyan mint egy jó barát aki tud rólad mindent és olyan terméket vagy szolgáltatást tud ajnálani, bemutatni ami releváns és olyan értéket képvisel az adott fogyasztó számára amivel azonosulni is tud. Mindemellett nem csak öncélú reklámról szól hanem céllal bír és értéket teremt nem csak a fogyasztó de a gazdaság, és a környezet számára is, és ezt tudatosan építi.

 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Hozzáadott értéket teremt és ezzel olyan fogyasztási szokásokat alkalmakat teremt meg amik akár korábban nem is léteztek, ezzel akár pozitív hatást igy gyakorolva a gazdaságra vagy akár a környezetre egy sokkal tudatosabb és fenntartható fogyasztói társadalmat építve. És ebben a fenntarthatóbb környezetben a vállalatok és ezen keresztül a gazdaság is hosszútávú fenntartható növekedésre számíthat.

Bánhegyi Zsófia
Bánhegyi Zsófia
Marketing és Kommunikációs Igazgató
@ Szerencsejáték Zrt.

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing fogalmát a tankönyvek sokfélkeképpen definiálják, de véleményem szerint a különböző fogalmakat a terület térnyerése évről-évre felülírja. A marketing alapvetően biztosítja az ügyfél érdeklődését, kapcsolódását a szolgáltatásunk, termékünk iránt, egyben elköteleződést alakít ki márkánkkal. Azonban mára az üzleti folyamatok minden szakaszában megjelenik a termékfejlesztéstől a diszrtibúción keresztül akár az adaton alapuló visszacélzásig, így hozzáadott értéke egyre meghatározóbbá válik a vállalati értékteremtésben.

 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A gazdasági válságok mindig az ügyfél attitűd változását hozzák magukkal, a célcsoportok viselkedése kiszámíthatalanná, bizonytalanná válhat, a fogyasztás visszaesik. A marketing felhajtóerő lehet ezekben az időkben, hogy a kínálat és kereslet újra egymásra találjon, akár némileg módosult értékek és üzenetek mentén. A koronavírusjárvány alatt a marketing nemcsak a gazdasági visszaépülés egyik eszköze, hanem a felelős, etikus normák újraerősödésének egyik motorja is az üzleti világban.

Bódi Krisztina
Bódi Krisztina
ügyvezető, tulajdonos
@ Marketing Art @ menteshelyek.hu

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing életforma, egy szemlélet, ami a génjeinkben van. Körülöttünk minden marketing: áthatja a mindennapokat, ott is jelen van, ahol nem is gondoljuk, ezzel a tevékenységeink során mindig tisztában kell lennünk. Hatással tudunk lenni a világra általa, és részesei lehetünk a jövő formálásának; mindez ugyanakkor nagy felelősséget is jelent. A megfelelő eszközök használata a megfelelő időben művészet, a sablonok itt nem működnek. Akkor gondolunk jól a marketingre, ha tudjuk, hogy szükségünk van rá, ott van a mindennapi döntéseinkben, áthatja a mikro- és makrokörnyezetünket egyaránt.
 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Minden vállalkozás napi tevékenységének része a marketing, csak gyakran nem nevesítik - ezért nem minden esetben használják ki az abban rejlő erőt, annak ellenére, hogy nélkülözhetetlen a céljaink elérésében. A marketing azon kevés tudományágak egyike, ami nem csak a gazdaságot, de a kultúrától a politikáig az élet minden területét áthatja és támogatni tudja.

Bödő Marianna
Bödő Marianna
MARKETING EXPERT, CITY BRANDING PROFESSIONAL
@ Smart Marketing

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing minden márka lelke: életet lehel egy termékbe vagy szolgáltatásba. A marketingre nem szabad úgy gondolni, mint valami szükséges rosszra, vagy éppen mint egy egyszeri részfeladat elvégzésére a márka életében. Lüktető erő, ami ott van a termék vagy szolgáltatás születésétől kezdve és végigkíséri annak egész életútját, úgy a márka, mint ahogyan a fogyasztók elégedettségének érdekében.
 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Már megszokhattuk, hogy a gazdasági válságok néhány évente váltják egymást. A marketing feladata, hogy a megváltozott gazdasági és társadalmi körülmények között minél gyorsabban újrapozicionálja az adott terméket vagy szolgáltatást a piacon, megerősítse a fogyasztók elköteleződését és új célcsoportokat találjon. A marketing feladata az is, hogy újragondolja a márka értékeit akképpen, hogy azok beleilleszkednek-e a megváltozott társadalmi körülményekbe. Hosszú távon az ilyen helyzetekből azok a gazdasági szereplők kerülnek ki győztesen, akik a termék- ill. szolgáltatásfejlesztésre és a marketingtevékenységre helyezik a hangsúlyt. Ahogy Puskás Öcsi elhíresült mondása tartja: “kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci”.

Dr. Katona Norbert
Dr. Katona Norbert
klubalapító elnök, adjunktus Marketing Döntéshozók Klubja
@ Magyar Marketing Szövetség @ METU

Kérdés: Mi a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

Számtalanszor szembesültem vele megbízói oldalon, marketingszervezetben dolgozva is, hogy a marketing és a reklám közé egyenlőségjelet tesznek. A marketing pedig sokkal többet jelent, mint reklám; a reklám pusztán a jéghegy látható csúcsa. A marketingkommunikáción túl a marketing ott van a kezdeti piac-, és fogyasztói kutatásoknál, a termékek és szolgáltatások fejlesztésénél, azok árazásánál, annak jelen kell lennie az értékesítési csatornák és módszerek összehangolásánál, az értékesítést követően nyújtott szolgáltatásokban és a vevői visszajelzések értő feldolgozásánál is. Áldozatos és kitartó munka kell ahhoz, hogy a marketingtevékenységek értékteremtő szerepét akár csak egy szűk munkahelyi közegben is helyén kezeljék. Ez egy igaz evangelista-feladat. 

 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Munkám, illetve a Marketing Döntéshozók Klubjában folytatott tevékenységem során az évek alatt számos szakemberrel hozott össze a szerencse. Sokukkal ma már-már baráti a kapcsolatom. Azt látom, azt tapasztalom, hogy ezek a szakemberek mindig, egytől-egyig az üzletből indulnak ki; minden gondolatuk és valamennyi tevékenységük az üzlet fejlesztésére és az értékesítés-támogatására irányul. Lehet megköveznek engem, de látva működésüket, az az ember érzése, hogy ők elsősorban az adott iparágat jól ismerő üzletemberek, és „csak” ezután, az előbbi célt feltétel nélkül támogatva a marketingszakma vezető döntéshozói.  A marketing az üzleti gondolkodás, az üzletmenet része; a marketing nem karácsonyfadísz, a marketing maga a fa.

Dr. Papp-Váry Árpád
Dr. Papp-Váry Árpád
Dékán, Szakvezető
@ Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

Sergio Zyman, a Coca-Cola globális marketing vezetője mondta még a kilencvenes években, hogy a marketing lényege, hogy „hogyan tudunk több terméket, több embernek, még gyakrabban, több profittal és még hatékonyabban eladni”. Bár ma sokan talán kissé idejétmúltnak tartják ezt a meghatározást, vagy éppen „politikailag nem korrektnek”, és a marketingnek egy jóval puhább definíciót adnának, valójában egy nagyon fontos rendszert és iránymutatást jelent, ami motorizálni tudja a gazdaságot is.


Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Elég a számunkra legmegfelelőbbet kiválasztani a fent említett tényezők közül, és arra fókuszálva javíthatunk eredményeinken. Lehet, hogy szélesíteni kell a kínálatunkat, termékinnovációra van szükség. Lehet, hogy még több fogyasztót kell elérnünk, akár a nemzetközi piacokra lépve. Lehet, hogy azt kell megmutatnunk meglévő vásárlóinknak, miért érdemes gyakrabban használni a termékünket, szolgáltatásunkat, hogyan javít az életükön. Lehet, hogy még több értéket kell nyújtanunk, amiért magasabb árat kérhetünk. Vagy éppen lehet, hogy az előállítási és logisztikai költségeinket tovább tudjuk csökkenteni, modernebb eszközök, folyamatok használatával. Valójában tehát az elsőre egyszerűnek és talán bántónak ható mondat igen komplex gondolkodást indíthat el. Ez pedig nemcsak az adott cégnek, de a fogyasztóknak, a stakeholdereknek, és a teljes gazdaságnak is hasznos.

Dr. Totth Gedeon
Dr. Totth Gedeon
AÉMT elnök, Főiskolai tanár CSc
@ Magyar Marketing Szövetség @ Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE), Külkereskedelmi Kar, Marketingintézeti Tanszék

Kérdés: Mit jelent az Ön számára a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketinget sokféleképpen lehet definiálni, attól függően, hogy ki melyik elemével találkozik munkája során, vagy akár fogyasztóként. Én egy igen egyszerű megfogalmazással szoktam élni: józan paraszti ész és nagyfokú adaptációs képesség. Az képes ezt a területet jól művelni, aki nagyon nyitott a világra, sok információt begyűjt termékről, környezetről fogyasztóról, és ezeket stílszerűen, sikeresen használja fel problémája megoldásához. Másrészről tekinthetünk a marketingre mint egy szemléletmódra, és az ennek érvényre juttatását elősegítő eszközrendszerre. Egy eszközrendszer alkalmazását megtanulni, megtanítani “pusztán” idő és fáradtság kérdése. Ha azonban mechanikusan, és nem az említett szemléletmód alapján alkalmazzuk, akkor hatástalan, rosszabb esetben pedig még akár presztízsromboló is lehet.
 

Kérdés: Ön szerint a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A keresletet és a kínálatot segít összhangba hozni, és elégedett fogyasztót vagy felhasználót, valamint a számításait megtaláló termelőt, forgalmazót eredményez. Értéket teremt, segít annak fel- és megismerésében.

Fülöp Gábor
Fülöp Gábor
Marketing Igazgató
@ Provident Pénzügyi Zrt.

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing sokkal több, mint egy reklámfilm vagy egy önálló szervezeti egység, vagy éppen költségsor egy vállalaton belül. A marketing egy komplex gondolkodásmód, egy szemlélet, egy rendszer, ami meghatározza egy vállalat vízióját, küldetését, értékeit, a külső és belső megjelenését, stílusát és kultúráját. Teszi mindezt egy nagyon összetett, és a vállalat teljes egészét érintő marketing eszköztár segítségével annak érdekében, hogy az érdekelt feleket hosszú távon fenntartható kölcsönös előnyökhöz juttassa. Szerintem a marketinges egyik legfőbb jellemzője - a mindenki által gondolt kreativitás mellett - a karizmatikusság, mivel vállalati szemléletet és kultúrát karizmatikus emberek képesek formálni.


Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A marketing kétféleképpen motorizálja a gazdaságot. Egyrészt, a marketing a kölcsönös előnyök megteremtésén keresztül pénzügyi és nem pénzügyi mutatókban mérhető értéket teremt a gazdaságban. Konkrétan megérti (bizonyos esetekben gerjeszti) a piaci igényeket és lehetővé teszi, hogy a termékek és szolgáltatások iránti fogyasztói kereslet és a kínálat találkozhasson. Másrészt, ezen értékteremtő folyamat (értéklánc) mentén, a marketing-beruházásokon keresztül, közvetlenül és nagyban is hozzájárul a gazdaság motorizálásához.

Hinora Ferenc
Hinora Ferenc
Elnök
CEO
@MAGYAR MARKETING SZÖVETSÉG @POSITIVE ADAMSKY

Kérdés: Mi a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing ökoszisztéma tagjai és a rendszer működésére hatást gyakorló stakeholderek, érdekgazdák gyakran máshogyan, sőt nem ritkán másban látják a marketing szerepét. Mindez meglátásom szerint a marketing egységesen elfogadott meghatározásának hiányára is visszavezethető. A marketinget gyakran annak csupán egy-egy részelemével azonosítják és gyakran úgy is kezelik, így viszont kevésbé tudja hatékonyan szolgálni, támogatni a céget, az értékesítést, illetve a gazdaság egészét. A marketing nézetem szerint nem más, mint az üzleti növekedést szolgáló szemlélet és gondolkodásmód, amely a vállalati kultúra megkerülhetetlen része.

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A marketing ágazat horizontális módon, értékláncalapú szereplőként kapcsolódik a gazdaságot alkotó hagyományos szektorok mindegyikéhez, és így – átszőve a gazdaságot – mindenhol értéket teremt, katalizál. A marketing márkákat épít fel, leállt ágazatokat hoz újra lendületbe, emellett fogyasztói tudatosságot épít és ösztönzi az innovációt. Mindeközben persze azt sem feledhetjük, hogy a modern marketing egyik fő célja, hogy elősegítse a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakulását, fejlődését.

Jákó Eszter Júlia
Jákó Eszter Júlia
Csoportszintű Kommunikációs Igazgató
@ MVM Zrt.

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

Számomra a marketing egyrészt tökéletes közös halmaz a pénzügyek és a művészetek között, másrészt szakmai szinten a legfontosabb gondolati köre a “kódolás-dekódolás”. A mi szektorunk képes közvetíteni a piaci szereplők két nagy csoportja, a vevők és az eladók között. A marketinges szakemberekre pedig az a feladat hárul, hogy kézzelfoghatóvá tegyék az érzéseket, és üzleti mutatókká fordítsák a gondolatokat.

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A marketing tudja mozgatni a Marshall-kereszt metszéspontját, vagyis egyaránt hatással van a keresletre és a kínálatra. Maradva a szó eredeti jelentésénél (“piacolás”), nem működne nélküle a világ. Nem véletlen, hogy az első nagyobb gazdasági válságok hibás döntései után ma már nem a marketingben látják a vezetők a legnagyobb megtakarítási lehetőséget, sőt, éppen ellenkezőleg.
Kovács András Péter
Kovács András Péter
Szegmens Kommunikációs Vezető
@ Magyar Telekom Nyrt.

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing a márkák válasza a társadalmi kihívásokra. Folyamatos párbeszéd a társadalomban meghúzódó vágyak, ambíciók és a márkák által adott válaszok között. A marketing a márkák számára naprakész megoldási lehetőségek egész tárházát biztosítja.


Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A jó marketing releváns, előrevisz és megoldást ad. Miután pedig folyamatos párbeszédben van a társadalommal, és az ott felmerülő vágyakra válaszokkal szolgál, valamint releváns termékek és szolgáltatások fejlesztéséhez segíti a márkákat, ezzel is motorizálja a gazdaságot.

Mérő Ádám
Mérő Ádám
CEE Business Unit Connection & Media Manager
@The Coca-Cola Company

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing a termékek és a szolgáltatások ablaka a világra. A híd, mely összeköti a márkát a fogyasztóval. A termék maga még csak az üres festővászon; a marketing az ecset és a festék hozzá.

 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A termelés mellett a marketing motorizálja legjobban a gazdaságot. Marketing nélkül nincs lehetőség az informált választásra, nélküle nincs fogyasztás ösztönzés.

Sütő Ágnes
Sütő Ágnes
Kommunikációs főtitkár-helyettes, Banküzemi igazgató
@ Magyar Bankszövetség

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing összekötő kapocs a piac, a fogyasztó és a cég között. Egy olyan nélkülözhetetlen eszköz, mint amilyen a hegymászók számára a karabiner: a marketinggel új csúcsokra érhetünk fel.


Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A marketing üzemanyag. Célirányosan motorizálja a gazdaságot, és olyan üzleti értékek megteremtésére ösztönöz, amelyek valós fogyasztói igényekre adnak választ.

Szilva Mónika
Szilva Mónika
Food Business Executive Officer & Head of Consumer Marketing, Media, Digital and E-Business
@Nestlé

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing feladata a hosszú távú versenyképesség biztosítása. Legfőbb pillére a fogyasztói igények és trendek maximális megértése és előrejelzése. Ezzel összhangban a fogyasztói igényekre rezonáló portfolió kialakítása olyan minőségi paraméterek mentén, mely jobbá teszi a fogyasztó életét. Mindezt összhangban a márka érték üzenetével.

 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Napjainkban a marketing kettős szerepe – hosszú és rövid táv együttes fókusza - még jobban felerősödött mint korábban. Gyorsan változó körülmények között kell figyelni a megváltozott fogyasztói igényekre, kialakult új fogyasztói szokásokra. Ennek megfelelően alakítani a hosszú távú portfoliót, márka építést és kommunikációt. Emellett folyamatosan rekord rövid idő alatt szükséges reagálni a változásokra, dönteni arról, hogy a korábban jóváhagyott tervekből mi valósulhat meg, mit és hogyan kell módosítani. Megoldást kell találni arra, hogy hogyan lehet a megváltozott helyzetben relevánsan alakítani a kapcsolatot a fogyasztókkal portfolióra és a kommunikációra építve.

Tengerdi Laura
Tengerdi Laura
Marketing & Customer Experience Professional
@ Budapest Bank

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A jó marketing középpontjában mindig az ’ember’ és azok a ’márkaígéretek’ állnak, amelyek meghatározzák vállalatunk létezését. Kérdezzétek meg magatokat rendszeresen, hogy ’Szeretnek-e az ügyfeleim?’, és ha a válasz igen, akkor elmondhatjátok, hogy élen jártok a versenyben. Ahhoz, hogy erős és szerethető márkát építsünk stratégiára, időre és elkötelezettségre van szükségünk. Az emocionálisan kötődő ügyfelek jóval értékesebbek, és nem csak többször vásárolnak, gyakrabban látogatnak meg minket, hanem hajlandóak akár többet is fizetni egy-egy termékünkért vagy szolgáltatásunkért. Végső soron tehát a jó marketing eredménye, hogy bevételt hoz és elősegíti a növekedést. Éppen ezért mindig tartsuk szem előtt, hogy milliókat költhetünk marketingre és új ügyfelek szerzésére, azonban ha nem jól bánunk a régóta nálunk vásárlókkal, hamar rossz hírünk lehet. Megfordítva: ha az ügyfélélmény - vagy más szóval az ügyfeleink elégedettsége - erős, előbb-utóbb marketingre is kevesebbet költhetünk majd, a ’word of mouth’ hatás miatt.

 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Ha valóban az emberek igényeit és vágyait tartjuk fókuszban és arra törekszünk, hogy a jól ismert 4P/6P mentén elégedettek legyenek a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, az értelemszerűen felkelti vagy fenntartja az érdeklődést a márkánk iránt. Ez a mai marketing fontos célja, és végső soron nem csupán az életszínvonalat növeli, hanem fokozza a ’vérkeringést’ a gazdaságban is. Ha sikeresek vagyunk a marketing terén, az növeli majd a keresletet a termékünk iránt, ami arra készteti a vállalatokat, hogy többet termeljenek, nagyobb termék- vagy szolgáltatáspalettával álljanak elő. Mindez pedig nagyobb bevételt eredményez mind a vállalat, mind pedig a gazdaság számára is.

van der Wildt Nikolett
van der Wildt Nikolett
marketingigazgató
@ Szentkirályi Magyarország

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing olyan, mint egy a fogyasztókat, az ügyfeleket, a termékeket és a  szolgáltatásokat összekötő híd, amelynek célja egyszerűen csak a kapcsolatteremtés. Kapcsolatteremtésre pedig azért van szükség, hogy a gyártók, szolgáltatók megértsék az emberek szükségleteit és arra válaszolni tudjanak, másfelől pedig azért, hogy a vásárlók hiteles információt kapjanak a vásárlási döntéseikhez, persze nem feltétlen racionális keretek mentén. A marketing ugyanakkor híd a vállalati egységek között is, hiszen a marketingen futnak össze a szálak: a termelés, a termékfejlesztés, a kereskedelem, pénzügy és árazás - mindennek koherens egészet kell alkotnia a fogyasztók igényeinek eredményes kiszolgálásához, illetve a vállalat hatékony működéséhez. Nem mindig szeretjük ezt az aspektusát, de aki a marketinget választja hivatásnak, az bizony hidat épít a munkája és a magánélete között is, hiszen aligha lesz lehetősége elmenni a mindennapjainkat körülvevő portékák és ígéreteik mellett anélkül, hogy azokat ne szakmai szemmel kezdené “méregetni”.
 

Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

Híd nélkül sokkal nehezebb a közlekedés, sok a felesleges út, elvesztegetett energia! Amellett, hogy a marketing értékteremtő szerepe nyilvánvaló, a fogyasztói igényekre adott kurrens válaszok és a magas szintű szervezeti együttműködés a marketing mix elemek mentén szintén nagyban befolyásolják a gazdaság egészének működését, illetve hatékonyságát.

Varga István
Varga István
ügyvezető
@ Manta Digitál Marketing Kft.

Kérdés: Mit jelent számodra a marketing? Mikor gondolunk jól a marketingre?

A marketing most korszakváltó szerepben van; hatalmas a felelőssége a gazdaság újjáélesztésében és abban, hogy beléptesse a vállalatokat a digitális korba. A digitális marketing térnyerése és a Digitális Transzformáció (DT) beindítása alapvető fontosságú a hazai közép- és nagyvállalati, valamint a KKV szektor minden szereplője számára.


Kérdés: Szerinted a marketing hogyan motorizálja a gazdaságot?

A ránk törő tavaszi járvány okozta „digitális döccenő” ráébresztette a vállalatokat, hogy van mit tenni, és rohamtempóban kezdték el használni a már amúgy is velünk lévő online platformokat. Ebben a folyamatban a marketing szakembereknek kell utat mutatniuk és az élére állniuk a közös fejlesztéseknek, hogy újra motorizálni tudjuk a hazai gazdaságot. Hiszem, hogy a marketingnek katalizátor szerepe van a gazdasági élet újraindításában.